کل 26856
2

امکان سرمایه‌گذاری فرانسوی‌ها برای استقرار کارخانه تولید برق از زباله

  • کد خبر : 19535
  • 10 بهمن 1394 - 0:21

در حاشیه دومین روز از سفر رییس جمهور اسلامی ایران به فرانسه، معصومه ابتکار، معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست ضمن شرکت در جلساتی مانند ملاقات رییس جمهور با نخست وزیر فرانسه، مدیرکل یونسکو و اعضای کنفدراسیون صنایع بزرگ فرانسه مدف، به طور مستقل از کارخانه تولید برق از زباله در پاریس بازدید کرد.

مجید شفیع پور، دستیار ویژه رییس سازمان در همکاریهای بین المللی درباره این برنامه گفت: این بازدید به دعوت شرکت طراحی و سازنده مجموعه کارخانه های تولید برق از زباله های خانگی صورت گرفت که از قدیمی‌ترین کارخانه‌های تولید برق از زباله به حساب می آید و در آن انواع پردازش‌ها بر روی زباله های خانگی و حتی بیمارستانی و عفونی صورت می گیرد. این کارخانه با ظرفیت روزانه ۶۰۰ تن زباله در سه خط تولید حدود ۷۵ مگاوات برق تولید می کند و به علاوه تولید آب گرم برای بهره‌گیری در سیستم‌های گرمایش شهرک‌های مسکونی را انجام می‌دهد. 

رییس مرکز امور بین الملل و کنوانسیونهای سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به فناوری به کار رفته در این کارخانه برای کنترل آلودگی هوا ناشی از سوختن زباله‌ها گفت: این فناوری بسیار پیشرفته بوده، به طوری که آلاینده هایی مانند اکسیدهای ازت، منواکسید کربن و ذرات معلق زیر یک پنجم حد استانداردهای روز دنیا و درسطح بسیار پاک ارزیابی می‌شود. 

همچنین میزان آلاینده‌های مهمی مثل دی اوکسین‌ها و فورال‌ها که آلاینده‌های اصلی زباله سوزها هستند با توجه به نمونه گیری‌های مستمر در سطح مطلوبی قرار دارد. 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی محیط زیست، شفیع پور افزود: به نظر می‌رسد این نوع نیروگاهها گزینه مطلوبی برای استقرار در نقاطی از کشور به ویژه برای استانهای ساحلی باشد و این شرکت طراح و سازنده تولید برق از زباله علاقمند به سرمایه گذاری کامل برای ایجاد تاسیسات مشابه به هزینه خودشان و بازگشت سرمایه از طریق فروش برق است. 

وی گفت: با توجه به استانداردهای مطلوب، این کارخانه پس از ارائه گزارش ارزیابی زیست محیطی ممکن است بتواند راه حلی مناسبی برای مدیریت معضل پسماند در کشور باشد.(ایسنا)

لینک کوتاه : https://hsenk.ir/?p=19535

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.