کل 26853
0

امضای تفاهم نامه همکاری استفاده از سوخت زیستی در اتوبوس های شهری تهران

  • کد خبر : 19657
  • 03 دی 1394 - 4:44
تفاهم نامه همکاری میان کارگروه زیست فناوری محیط زیست ستاد توسعه زیست فناوری و شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه برای امکان سنجی استفاده از گازوئیل زیستی (B5) در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری امضاء شد.

این تفاهم نامه میان پیمان سنندجی مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی تهران و حومه و علی محمد لطیفی رییس کارگروه زیست فناوری محیط زیست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای مدت سه ماه امضاء شد. 

در این تفاهم نامه ۲۰ دستگاه اتوبوس شهری تهران به مدت دو ماه از گازوئیل زیستی B5 استفاده خواهند کرد، این اتوبوس ها در ۳۰ روز اولیه از گازوئیل معمولی و در ۳۰ روز دوم از گازوئیل زیستی B5 استفاده می کنند. 

بنا بر این تفاهم نامه در این مدت دو ماه، این اتوبوس ها هر هفت روز مورد رصد آلودگی قرار خواهند گرفت و در پایان بعد از سه ماه نتیجه آن به کارگروه زیست فناوری محیط زیست در زمینه کاهش آلودگی اعلام خواهد شد. 

رییس کمیته سوخت های زیستی کارگروه بیوتکنولوژی ستاد زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: سوخت زیستی بیو دیزل که با کمک متخصصان داخلی و در مدت زمان یک سال تولید شده است، برای اولین بار در برنامه پیشنهادی ششم توسعه دولت مکلف به استفاده از سوخت های زیستی شده است.

میثم طباطبایی افزود: تولید این سوخت با حمایت انجمن سوخت های زیستی ، دفتر کمک های کوچک، تسهیلات محیط زیست جهانی ، دفتر برنامه عمران سازمان ملل متحد انجام شده است.  

وی بیان کرد: این سوخت ها از جمع آوری روغن پسماند خوراکی رستوران ها و کارخانجات تولید شده است.(ایرنا)

لینک کوتاه : https://hsenk.ir/?p=19657

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.