کل 26888
1

امدادرسانی هلال احمر به ۲۰۴۲ تن از متاثران سیل و آبگرفتگی در ۱۰ استان

  • کد خبر : 16030
  • 13 مرداد 1395 - 12:48

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اعلام گزارش عملیات سیل و آبگرفتگی از ۴ تا ۱۲ مرداد در ۱۰ استان کشور، گفت: ۲ هزار و ۴۲ تن از هموطنان در ۲۴ شهرستان ۱۰ استان سیستان، فارس، کرمان، گلستان، سمنان، خراسان رضوی و جنوبی، هرمزگان آذربایجان شرقی و غربی از خدمات امدادی لازم بهره بردند.

دکتر ناصر چرخساز با اشاره به اینکه ۹ روز گذشته شهرستان‌های ۱۰ استان کشور درگیر سیل و آبگرفتگی بوده‌اند، اضافه کرد: به دنبال اقدامات انجام شده، ۶۱۱ تن از متاثران از سیل و آبگرفتگی در ۲۴ شهرستان با برپایی ۱۱۸ دستگاه چادر از خدمات اسکان اضطراری استفاده کردند. 

وی با اشاره به نجات و انتقال ۳۳ تن از هموطنان به مناطق امن و ارائه خدمات درمان سرپایی به پنج تن، عنوان کرد: در این زمینه تخلیه آب از ۲۷ واحد مسکونی انجام و ۴۹۰ تخته پتو، ۱۷۸ تخته موکت، یک هزار و یکصد قوطی انواع کنسرو، ۲۴۰ ست شست و شو و ۱۰۰۰ کیلو نایلون میان متاثران توزیع شد. 

رئیس سازمان امداد ونجات جمعیت هلال احمر با اشاره به بکارگیری ۷۸ تیم عملیاتی شامل ۳۰۰ امدادگر و نجاتگر، گفت: در این زمینه ۸۲ دستگاه خودروی عملیاتی و ۱۲ دستگاه موتور پمپ و لجن‌کش به‌کار گرفته شده و امدادرسانی‌ها همچنان ادامه دارد. 

بنابر اعلام روابط عمومی جمعیت هلال احمر، وی همچنین به امدادرسانی چهار تیم عملیاتی به متاثران طوفان شن طی ۲۴ ساعت گذشته در شهرستان هیرمند، استان سیستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت: براین اساس امدادگران هلال احمر به یک هزار و ۸۵۰ تن از هموطنان متاثر در سه روستا خدمات لازم را ارائه کردند.(ایسنا)

لینک کوتاه : https://hsenk.ir/?p=16030

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.