کل 26853
2

امحا ۱۴ تن پسماند یک واحد صنعتی در بروجرد

  • کد خبر : 19558
  • 05 بهمن 1394 - 2:41
رئیس اداره حفاظت محیط زیست بروجرد از امحای ۱۴ تن پسماند خطرناک و ویژه یک واحد صنعتی در این شهرستان خبر داد.

مصطفی مصطفی وند افزود: این میزان پسماند مربوط به شرکت داروسازی زاگرس فارمد بروجرد بود که پس از رعایت استانداردهای جمع آوری و حمل و نقل به یکی از شرکت های امحا کننده پسماندهای خطرناک خارج استان منتقل و معدوم شد. 

وی اضافه کرد: کار جمع آوری، حمل و نقل و امحای این پسماند با حضور کارشناس محیط زیست و بر اساس ضوابط بین المللی کنوانسیون بازل انجام شد. 

رئیس اداره حفاظت محیط زیست بروجرد گفت: بیمارستان ها، درمانگاه ها، آزمایشگاه ها، داروخانه ها، مراکز پخش و نگهداری داورهای دامی و انسانی و برخی واحدهای صنعتی بروجرد از جمله زاگرس خودرو، اکسیر و رزین سازان از جمله تولید کنندگان پسماندهای ویژه این شهرستان می باشند. 

وی افزود: این واحدها پسماندهای خود را در محیطی سر بسته و ایزوله به طور موقت نگهداری و پس از مدتی طبق ضوابط زیست محیطی به شرکت های امحا کننده منتقل می کنند. 

مصطفی وند مشخصات پسماندهای ویژه را قابلیت انفجار، تیز و برنده بودن، شیمیایی و مسموم کننده، انتشار گازهای سمی و بیماری ها دانست و اظهار کرد: این پسماندها طی مراحلی از حالت ویژه و خطرناک به زباله های عادی تبدیل و دفن می شوند. 

وی با بیان اینکه کار نظارت بر خروجی واحدهای صنعتی به طور مداوم و مستمر انجام می شود، افزود: واحدهای صنعتی دارای پسماندهای ویژه و خطرناک همکاری خوبی با اداره حفاظت محیط زیست در خصوص جمع آوری و امحای زباله های ویژه دارند. 

به گفته رئیس اداره حفاظت محیط زیست بروجرد کنوانسیون بازل جامع ترین توافق نامه محیط زیست در مورد پسماندهای خطرناک و جمهوری اسلامی ایران نیز یکی از اعضای این کنوانسیون است.(ایرنا)

لینک کوتاه : https://hsenk.ir/?p=19558

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.