کل 26856
2

از بین رفتن ۳۷۰ نخل در آتش سوزی جالق سراوان

  • کد خبر : 14423
  • 27 بهمن 1395 - 0:04

 بخشدار جالق از توابع شهرستان سراوان در جنوب شرق سیستان و بلوچستان بیان کرد: در پی آتش سوزی روز گذشته در باغ ها و مزارع پشتکوه شهر جالق ۳۷۰ نفر از نخیلات این منطقه طعمه آتش شد.

عبدالحکیم شاهمیری بیان کرد: آتش سوزی روز گذشته در منطقه پشت کوه بخش جالق خسارت زیادی به باغ ها و مزارع این بخش وارد کرد.

وی افزود: این آتش سوزی ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه روز گذشته رخ داد که با تلاش آتش نشانان شهر جالق ساعت ۱:۳۰ بامداد مهار شد.

وی اضافه کرد: ۲۳۰ نفر نخل بارور و ۱۵۰ نفر نخل پاجوش و بسیاری از مزارع زیر کشت این منطقه شامل باقلا، یونجه و سبزیجات زمین های کشاورزی با گسترده ۲ هزار متر مربع از بین رفت. 

بخشدار جالق ادامه داد: در طول ۱۱ ماه گذشته بیش از ۲۰۰ آتش سوزی در بخش جالق رخ داده است که بیشتر آنها در شهر جالق بوده است.

وی ادامه داد: متاسفانه در پی این اتفاقات بیش از ۲۰ میلیارد ریال خسارت به مردم منطقه وارد شده است.

شاهمیری اظهار داشت: مساحت بخش جالق پنج هزار و ۲۰ کیلومتر مربع است که فقط در شهر جالق ۲ دستگاه ماشین آتش نشانی وجود دارد که جوابگوی این بخش نیست.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه وقوع آتش سوزی های مکرر مردم منطقه را به سطوح آورده از مسئولان تقاضا داریم با در نظر گرفتن حداقل ۲ دستگاه خودرو آتش نشانی دیگر و استقرار آنها در دهستان ناهوک و کله گان به عنوان پرجمعیت ترین دهستان های این بخش تا حدودی به حل مشکل مردم و کاهش خسارات کمک کنند.

وی افزود: بخش جالق با دارا بودن آب و هوای مناسب یکی از قطب های مهم کشاورزی شهرستان سراوان است.

بخشدار جالق سراوان گفت: اگر چه هنوز علت حادثه مشخص نشده است اما امیدواریم جهاد کشاورزی نسبت به برآورد خسارات هر چه سریعتر اقدام کند.

وی اظهار داشت: علت بیشتر آتش سوزی ها در منطقه نبود راه دسترسی میان مزارع و هرس و جمع آوری نشدن ضایعات نخیلات است بر این اساس از مردم منطقه تقاضا داریم با جمع آوری به موقع ضایعات خرما و انتقال آنها از سطح باغ ها و بیمه کردن محصولات کشاورزی خود احتمال بروز خسارات را به حداقل برسانند.(ایرنا)

لینک کوتاه : https://hsenk.ir/?p=14423

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.