کل 26883
1

ارائه خدمات امدادی به بیش از ۹۴۰ نفر در پی برف و سیل در کشور

  • کد خبر : 14185
  • 25 آبان 1397 - 21:28

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از امدادرسانی به بیش از ۹۴۰ نفر در عملیات های مربوط به برف و کولاک و سیل و آب گرفتگی طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

مرتضی سلیمی در این باره، بیان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته پنج استان اردبیل، چهارمحال‌بختیاری ، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان و مرکزی درگیر بارش برف و کولاک بودند. در همین راستا نیز سازمان امداد و نجات در شش محور و همچنین مناطق عشایری اقدام به امدادرسانی به هموطنان کردند.

وی با اشاره به این که در مجموع ۱۲۱ نفر در عملیات برف و کولاک خدمات امدادی دریافت کردند، افزود : از این میان پنج نفر اسکان اضطراری داده شده‌اند و سه نفر نیز به مناطق امن منتقل شدند. ۱۰ دستگاه خودرو نیز از برف رهاسازی شد.

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر  همچنین با اشاره به عملیات سیل و آبگرفتگی، گفت‌: هفت استان ایلام، چهارمحال‌بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد ، خوزستان، فارس، قم و لرستان درگیر سیل و آبگرفتگی بودند که در همین راستا در ۱۳ نقطه شهری و روستایی و مناطق عشایر نشین اقدامات امدادی صورت گرفته است و در مجموع ۱۱۸ نفر خدمات امدادی دریافت کرده‌اند. همچنین از ۱۲۱ واحد مسکونی نیز عملیات تخلیه آب انجام شد.

به گفته رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در مجموع ۲۹ تیم شامل بیش از ۱۰۳ نفر در این دو عملیات که در ۹ استان کشور اجرایی شد، حضور داشتند.

اسکان اضطراری ۷۱۰ نفر در چهارمحال و بختیاری

مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری گفت: در پی بارش برف و باران، نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر استان به ۷۸۹ حادثه‌دیده امدادرسانی کردند.

سید احمد مرتضوی‌فرد گفت : از این تعداد به ۷۱۰ نفر اسکان اضطراری داده شد.

وی افزود: ۸۳ نیرو در قالب ۲۰ تیم امدادی، کار امدادرسانی را بر عهده داشتند.

مرتضوی با اشاره به اینکه بیشترین امدادرسانی مربوط به شهرستان لردگان بوده است، تصریح کرد: ۸۰ درصد از حوادث مربوط به سیل و آبگرفتگی و ۲۰ درصد ناشی از برف و کولاک بوده است.

وی خاطرنشان کرد: ۷۳ تخته پتو، ۵۹ کیلوگرم نایلون، یک هزار قرص نان، ۱۲۱ کیلوگرم خرما، حدود یک هزار عدد بیسکویت، ۲۰۰ قوطی کنسرو و ۱۵ کیلوگرم کشمش میان حادثه‌دیدگان توزیع شد.

لینک کوتاه : https://hsenk.ir/?p=14185

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.