کل 26835
9

آیین نامه مشاوران و خدمات دهندگان حفاظت فنی و ایمنی

  • کد خبر : 23951
  • 25 دی 1398 - 21:09
آیین نامه مشاوران و خدمات دهندگان حفاظت فنی و ایمنی

توضیحات :

آیین نامه مشاوران و خدمات دهندگان حفاظت فنی و ایمنی

 

به استناد مواد (۸۵) و (۸۶) قانون کار جمهوری اسلامی ایران، با هـدف تعیـین نحـوه ی پـذیرش، نظـارت برعملکـرد و رسیدگی به تخلفات مشاوران و خدمات دهندگان حفاظت فنی و ایمنی در اجرای مـاده ۸۹ قـانون کـار در جلسـه مـورخ ۱۳۹۸/۰۷/۲۲ “شورای عالی حفاظت فنی” تدوین و توسط آن شورا پیشنهاد شده است، به شرح زیر تصویب می گردد.

فصل اول : تعاریف

ماده -۱  در این آیین نامه اصطلاحات زیر در معانی مشروح ذیل به کار میروند:

.۱,۱ مرکز : منظور مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است که در این آیین نامه به اختصار مرکز نامیده میشود.

.۱,۲ شورا : منظور شورای عالی حفاظت فنی است که به استناد ماده ۸۶ قانون کار جمهوری اسلامی ایران تشـکیل شـده است و در این آیین نامه به اختصار شورا نامیده میشود.

.۱,۳ مشاوران و خدمات دهندگان حفاظت فنی و ایمنی : شخص حقوقی در قالب شرکت که حسب قانون تشکیل گردیده و برابر ضوابط این آیین نامه تائید صلاحیت می شود و از این پس در این آیین نامه شرکت نامیده می شود.

.۱,۴ کارشناس فنی مجاز : شخصی حقیقی است که صلاحیت حرفه ای وی بر اساس ضوابط این آیین نامه تائید و کلیه امور فنی شرکت ها در اجرای این آیین نامه از طریق آنها انجام می شود.

.۱,۵ پروانه صلاحیت : گواهی است که پس از طی مراحل برابر موضوع این آیین نامه برای اشخاص حقوقی که صلاحیت آنهـا حسب مفاد این آیین نامه احراز شده است، صادر میشود.

.۱,۶ زمینه تخصصی : هریک از رشته های کاری موضوع دستورالعمل اجرایی این آیین نامه که مستند به آیین نامه های مصـوب شورای عالی حفاظت فنی می باشد.

.۱,۷ آزمون ورودی : آزمونی کتبی و عملی است که حسب زمینه تخصصـی از متقاضـیان کارشناسـی فنـی مجـاز اخـذ میگردد.

.۱,۸ دوره بازآموزی : دوره آموزشی نظری و عملی است که کارشناسان فنی مجاز در هر زمینه تخصصی باید در طول دوره فعالیت با توجه به اعلام مرکز در آن شرکت نمایند.

.۱,۹ دوره توجیهی : دوره آموزشی است که برای آشنایی مدیریت شرکت ها با مسئولیت هـای فنـی و حقـوقی و مفـاد ایـن آیین نامه می باشد.

<< ادامه مطلب را در فایل پیوست مطالعه فرمایید >>

دانلود فایل

لینک کوتاه : https://hsenk.ir/?p=23951

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.