کل 26835
4

آیین نامه ایمنی دستگاه‌های مخلوط کن و همزن در کارگاه

  • کد خبر : 5352
  • 24 دی 1395 - 0:00
آیین نامه ایمنی دستگاه‌های مخلوط کن و همزن در کارگاه

توضیحات :

آیین نامه ایمنی دستگاه‌های مخلوط کن و همزن در کارگاه

 

هدف :

هدف از تدوین این آیین نامه، ایمن سازی محـیط کارگـاه هـا بـه منظـور پیـشگیری ازحوادث منجر به صدمات جانی و خسارات مالی در کارگـاه هـای دارای دسـتگاه هـای مخلوط کن و همزن ، غلطک مخلوط کن و بشکه مخلوط کن می باشد. مقررات این آیین نامه به استناد ماده ۸۵ قانون کارجمهوری اسلامی ایران تدوین گردیده است .

فصل اول- تعاریف:

دستگاه همزن: دسـتگاهی اسـت کـه بـا دارا بـودن حـداقل یـک محـورپره دار یـا پـاروک دار ، دراثرچرخش محوروبرخورد پره ها با مواد، عمل اختلاط را انجام می هد.

دستگاه مخلوط کن: دستگاهی است که بدنه آن برروی یک یا چند پایه مستقر شده که دراثرچرخش بدنه دستگاه ونیروی ثقل مواد داخل آن، عمل اختلاط انجام می گیرد.

دستگاه غلطک مخلوط کن (کلندر): دستگاهی است که با دارا بودن دو غلطک فلزی که بـرخلاف جهت یکدیگر درحال چرخش می باشند و فشاروارده ازناحیه آنها برروی مواد، عمل اخـتلاط انجـام می گیرد.

بشکه مخلوط کن: نوعی دستگاه مخلوط کن است که دارای یک محفظه استوانه ای بوده و عمومـا” بر روی دو پایه نصب شده و بطور مکانیکی در اثر چرخش حول محور خود، مواد مختلف را بـا هـم مخلوط می کند.

دستگاه: منظور از عنوان دستگاه درمتن این آیین نامه، دستگاه های مخلـوط کـن و همـزن ،غلطـک مخلوط کن و بشکه مخلوط کن می باشد.

<< ادامه مطلب را در فایل پیوست مطالعه فرمایید >>

دانلود فایل

لینک کوتاه : https://hsenk.ir/?p=5352

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.