کل 26917
1

آتش سوزی مراتع و جنگلهای منطقه فیروزآباد کرمانشاه مهار شد

  • کد خبر : 18376
  • 23 مرداد 1394 - 14:05
کرمانشاه – فرماندار کرمانشاه اعلام کرد: آتش سوزی مراتع و جنگلهای این شهرستان با تلاش نیروهای مردمی و ماموران منابع طبیعی ساعت پنج بامداد روز جمعه مهار شد.

فضل الله رنجبر روز جمعه  افزود: این آتش سوزی عصر روز پنجشنبه در مراتع و جنگلهای سرعین، آهوران و دره دوزخ منطقه فیروزآباد شهرستان کرمانشاه آغاز شده بود.

وی اظهار کرد: بررسی های اولیه نشان می دهد عامل انسانی علت این آتش سوزی بوده که متاسفانه در اثر آن مراتع و نقاط جنگلی مهمی دچار خسارت شده است.

وی اظهار کرد: ماموران منابع طبیعی در حال بررسی میزان خسارات وارده و علت اصلی آتش سوزی هستند که به محض دریافت گزارش اطلاع رسانی خواهد شد.

وی گفت: وزش باد یکی از عوامل اصلی گسترش آتش سوزی در منطقه بوده و به همین دلیل هم اکنون نیز که آتش سوزی مهار شده تعدادی از نیروهای منابع طبیعی در منطقه مستقر شده اند.

فرماندار کرمانشاه گفت: در اثر اتش سوزی دیگری که صبح روز پنجشنبه در منطقه فیروزآباد کرمانشاه روی داد که تا نزدیک ظهر همان روز ادامه داشت حدود ۱۰ هکتار جنگل و مرتع منطقه در آتش سوخت.

استان کرمانشاه دارای حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار هکتار مرتع و جنگل است که هر سال بخشی از آن به دلیل سهل انگاری روستاییان، عشایر و مسافرین دچار آتش سوزی می شود. (ایرنا)

لینک کوتاه : https://hsenk.ir/?p=18376

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.