کل 26879
4

آتش سوزی در اوکلند آمریکا ۴۰ نفر را به کام مرگ برد

  • کد خبر : 15013
  • 14 آذر 1395 - 23:12

خبرگزاری فرانسه از لس آنجلس گزارش داد: نگرانی ها درباره احتمال کشته شدن ۴۰ نفر در آتش سوزی بزرگ در یک میهمانی شبانه در انباری در شهر اوکلند واقع در ایالت کالیفرنیای آمریکا افزایش یافته است.

خبرگزاری فرانسه امروز یکشنبه اعلام کرد: مقامات آتش نشانی اوکلند پیش تر اعلام کرده بودند که دست کم ۹ نفر در این آتش سوزی گسترده جان باخته و حدود ۲۵ نفر مفقود الاثر شده اند. به گفته «ترزا دلواچ رید» رئیس اداره آتش نشانی اوکلند، این انبار در محله «فرویت ویل»، واحدهایی پیش ساخته ای را در خود جای داده بود که مردم در آن زندگی و کار می کردند. با فرو ریختن سقف انبار، تلاش ها برای بیرون آوردن اجساد قربانیان دشوارتر شد.

بر اساس این گزارش، مقامات آتش نشانی اوکلند درباره طولانی شدن جست و جو برای یافتن اجساد قربانیان و تلاش ها برای نجات آنها هشدار داده اند. 

به گفته آنها، این ساختمان دارای سیستم های آشکارکننده دود یا آبپاش های خاموش کننده حریق نبوده است.  

سرپرست اداره برنامه ریزی اوکلند گفت: به تازگی شکایاتی را درباره ساخت و ساز غیرقانونی در داخل این ساختمان دریافت کرده بود. تاکنون اجساد ۹ نفر از زیر آوار بیرون کشیده شده است.

به گفته «ری کلی» رئیس پلیس شهرستان «آلامدا» ی کالیفرنیا، محل حضور چهار نفری که گفته می شد مفقود شده اند، شناسایی شده است. اما هنوز ۲۴ نفر دیگر مفقود هستند.

این آتش سوزی روز جمعه حدود ساعت ۱۱ و ۳۰ دقیقه به وقت محلی آمریکا آغاز شد و به گفته مقامات به سرعت گسترش یافت. هنوز علت بروز این آتش سوزی در این میهمانی شبانه که گفته می شود ۵۰ تا ۱۰۰ نفر در آن شرکت داشتند، معلوم نیست.

گفته می شود این آتش سوزی، مهلک ترین حادثه در اوکلند از زمان وقوع زلزله سال ۱۹۸۹ در «لوما پریتا» در شمال کالیفرنیا بوده است که ۶۳ کشته برجای گذاشت.

مهلک ترین آتش سوزی ها در باشگاه های شبانه در آمریکا در دهه های اخیر در سال ۲۰۰۳ در «رودآیلند» در شمال شرقی آمریکا رخ داد و حدود ۱۰۰ نفر کشته شدند.(ایرنا)

لینک کوتاه : https://hsenk.ir/?p=15013

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.