کل 26850
2

آتش به ۱۸۰ هکتار از جنگل های گلستان خسارت وارد کرد

  • کد خبر : 19387
  • 04 آذر 1396 - 20:55
  • مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت که طبق برآورد کارشناسان این اداره کل آتش سوزی چند روز گذشته به حدود ۱۸۰ هکتار از عرصه های جنگلی طبیعی و دست کاشت استان خسارت وارد کرده است.

ابوطالب قزلسفلو بیان کرد : بیشترین وسعت آتش سوزی در عرصه های جنگلی شهرستان گالیکش واقع در شرق استان بوده است.

وی؛ سهل انگاری عوامل انسانی، خشکی و خزان علف ها و برگ درختان را از دلایل بروز این آتش سوزی اعلام کرد و گفت : وزش باد شدید نیز به گسترش این حریق در عرصه های جنگلی شهرستان های مختلف کمک کرد.

قزلسفلو؛ همچنین از دستور ویژه استاندار گلستان و از حضور معاون امور عمرانی استاندار و مدیریت بحران در منطقه و نیز مشارکت نیروهای ارتش، بسیج، محیط زیست، هلال احمر، آتش نشانی، نیروهای محلی و منابع طبیعی در مهار این آتش سوزی ها قدردانی کرد.

از عصر سه شنبه تا پنجشبه هفته گذشته افزون بر ۲۰ نقطه از عرصه های منابع طبیعی و جنگلی گلستان واقع در شهرستان های گرگان، آزادشهر، گالیکش، مینودشت، رامیان، کردکوی و کلاله دچار آتش سوزی شده بود.

استان گلستان واقع در شمال کشور دارای ۴۵۲ هزار هکتار عرصه جنگلی است و هر چند وقت یکبار شاهد آتش سوزی در این عرصه ها به خاطر سهل انگاری افراد هنگام حضور در این مناطق و گسترش آن به دلیل وزش باد و گرمای هوا هستیم.(ایرنا)

لینک کوتاه : https://hsenk.ir/?p=19387

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.