کل 26902
1

مرگ روزانه بیش از ۳۲ تن بر اثر استعمال سیگار

  • کد خبر : 12402
  • 13 اسفند 1394 - 12:50

این مطالعه نشان می‌دهد در سال ۲۰۱۳ میلادی مصرف سیگار روزانه به مرگ بیش از ۳۲ نفر منجر شده است. 

همچنین در حالی که در مجموع تعداد مصرف‌کنندگان سیگار در این کشور کاهش یافته، استعمال این ماده دخانی علت اصلی مرگ در پرتغال به حساب می‌آید. علاوه بر این ۱۱ درصد از مجموع مرگ و میرها در این کشور به دلیل مصرف دخانیات است. 

هر سال حدود ۱۲ هزار تن در پرتغال بر اثر استعمال دخانیات جان خود را از دست می‌دهند. از میان این فوتی‌ها حدود ۵۵۰۰ مورد ناشی از سرطان، ۴۰۰۰ مورد بر اثر بیماری‌های تنفسی و ۳۰۰۰ مورد ناشی از بیماری‌های سیستم گردش خون است. 

همچنین به رغم آنکه تعداد مردانی که سیگار می‌کشند بیش از زنان است اما در دوره زمانی ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۴ تعداد زنان مصرف‌کننده سیگار به ۷۴ هزار و ۱۴۱ نفر افزایش یافته در حالی که تعداد مردان سیگاری به ۱۶۱ هزار و ۱۸۰ نفر کاهش یافته است. 

در این بررسی آمده است: قانون منع مصرف تنباکو باید به درستی اجرا شود و در صورت لزوم به روز شود و همچنین اتخاذ اقداماتی جهت حفاظت از سلامت افرادی که در فضاهای سرپوشیده در معرض دود تنباکو قرار می‌گیرند، ضرورت دارد. 

به گزارش خبرگزاری شینهوا، مصرف سیگار در مکان‌های عمومی از سال ۲۰۱۵ در پرتغال منع شده هرچند به مالکان رستوران‌ها مجوز داده شده تا در مدت پنج سال نسبت به اجرایی شدن این قانون اقدام کنند.(ایسنا)

لینک کوتاه : https://hsenk.ir/?p=12402

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.