کل 26853
2

روزانه بیش از ۱۷ آتش سوزی در بروجرد رخ می دهد

  • کد خبر : 16415
  • 04 تیر 1395 - 11:44

معاون عملیاتی سازمان آتش نشانی شهرداری بروجرد افزایش آتش سوزی ها در این شهرستان را بی سابقه خواند و گفت: روزانه بیش از ۱۷ مورد آتش سوزی در شهرستان بروجرد رخ می دهد که بیشتر آنها مربوط به اراضی کشاورزی و باغ ها است.

نادر موسیوند اضافه کرد: متاسفانه در بیشتر روستاهای بروجرد براساس یک تفکر نادرست سنتی، کشاورزان جای کشت محصولات خود را آتش می زنند تا خاک برای سال های بعد حاصلخیرتر شود در حالیکه این اقدام به بافت خاک آسیب می زند. 

وی ادامه داد: متاسفانه این آتش سوزی ها به دیگر محصولات کشاورزی سرایت می کنند و خسارت سنگینی بر جا می گذارند. 

معاون عملیاتی سازمان آتش نشانی شهرداری بروجرد افزود: علاوه بر آتش سوزی های اراضی کشاورزی که بیشتر عمدی و توسط کشاورزان انجام می شوند، حجم آتش سوزی فضای سبز و باغ ها داخل شهر نیز به دلیل سهل انگاری شهروندان افزایش بی سابقه ای داشته است. 

وی افزود: دیشب بخش دیگری از باغ حافظی بروجرد دچار آتش سوزی شد که با حضور به موقع نیروهای آتش نشانی به سرعت خاموش شد ولی زمین کشاورزی روبروی این باغ که جای کشت محصول بود، در آتش سوخت. 

موسیوند از آتش سوزی بخشی از فضای سبز تپه شهدا، اراضی کشاورزی روستاهای طنجور، قشلاق و دهنو مقدسی در شب گذشته خبر داد و بیان کرد: بامداد دیروز نیز یک باب مغازه تجاری در سه راه جعفری بروجرد دچار آتش سوزی شد که با حضور نیروهای آتش نشانی از بروز خسارت های سنگین جلوگیری شد. 

وی عنوان کرد: دیشب یکی از تفرجگاه های شهرستان ملایر نیز دچار آتش سوزی گسترده شده بود که با توجه به درخواست کمک این شهرستان یکی از خودروهای بروجرد به محل آتش سوزی اعزام شد. 

وی گفت: امکانات آتش نشانی بروجرد جوابگوی حجم بالای آتش سوزی ها هست ولی این آتش سوزی ها خسارت های زیادی به تاسیسات ما وارد می کنند. 

معاون عملیاتی سازمان آتش نشانی شهرداری بروجرد افزود: روزانه فقط ۱۰ حلقه شیلنگ نواری ۲۰ متری برای خاموش کردن آتش در بروجرد دچار آسیب می شود که هزینه خرید آنها روزانه ۲۰ میلیون ریال است. 

وی ادامه دادد: خودروهای سنگین سازمان آتش نشانی بروجرد روزانه ۲ بار سوخت گیری می شوند که این موضوع نیز هزینه های سنگینی به سازمان تحمیل کرده است. 

موسیوند از شهروندان و کشاورزان خواست تا از باغ ها و اراضی کشاورزی و فضای سبز مراقبت بیشتری کنند تا فصل تابستان با کمترین خسارت سپری شود. 

چهار ایستگاه آتش نشانی در بروجرد فعال است.(ایرنا)

لینک کوتاه : https://hsenk.ir/?p=16415

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.